איך עובד שלט רחוק של שער חשמלי

איך עובד שלט רחוק של שער חשמלי?

התקנה של שער חניה חשמלי מיועדת לצרכי מיגון, שמירת פרטיות, הגנה על חניות פרטיות ובטיחות. כאשר אלה עומדים על הפרק, שאלת השליטה בשער היא חשובה ומהותית, במטרה לייצר מנגנון שליטה נוח למשתמשים ופשוט מחד גיסא, ושאינו ניתן למעקף ובטיחותי מאידך גיסא.

שליטה בשער חשמלי באמצעות שלט רחוק היא השיטה הנפוצה ביותר, הן בשל יעילות ונוחות השימוש הן בשל מחיר שווה לכל נפש. שלט חשמלי לשער חניה עובד בסנכרון מלא עם לוח הבקרה, ולמעשה באמצעות קידוד זהה של הבקר ושל השלט מתבצע סנכרון המאפשר העברת פקודות מן השלט לשער ואת יישומן.

במרבית השערים השלט יספק פקודה של פתיחת השער בלבד, כאשר מנגנון הסגירה יפעל באופן אוטומטי לאחר זמן פתיחה מוגדר וללא זיהוי של תנועת עצמים בעינית האלקטרונית המותקנת בשער לצרכי בטיחות. ניתן לקבוע גם פקודות נוספות דוגמת סגירת השער, אולם במרבית השערים החשמליים והמבנים מדובר בתוסף שאינו נדרש.

 

קיימים שלטים מ-2 סוגים, הפועלים באמצעות שתי טכנולוגיות עיקריות:

 

שלטים בעלי קוד משתנה:

קוד משתנה בשלט הרחוק עושה שימוש בטכנולוגיה אשר משנה את הקוד  או את רצף השידור שלו בין גלי הרדיו לבין המשדר (השלט) לבין המקלט אשר מצוי לרוב על גבי כרטיס לוח הפיקוד של המנוע, ומעביר פקודות הפעלה למנוע החשמלי שאחראי על הנעת השער.

לחיצה על כפתור השלט תביא לשליחת גלי רדיו לבקר, כאשר במידה שהתדר והקוד תואמים להגדרות המקלט של השער/ הרכב הם יתחילו לשתף פעולה על פי סוג ההודעה שהתקבלה.

 

יצרניות האלקטרוניקה המובילות בעולם מקפידות על ייצור שלטים בעלי קוד משתנה אשר מסונכרן עם מערכות הבקרה והפיקוד שלהן בלבד, מה שמקשה על שכפול של שלטים חדשים אלא באמצעות שלטים מקוריים בלבד.

 

שלטים בעלי קוד קבוע:

שלטים בעלי קוד קבוע הם שלטים אמינים ונוחים לתפעול, פועלים בצורה דומה בטכנולוגיית FIX CODE באמצעות קוד קבוע הנשלח מן השלט אל מערכת הבקרה ומביא לקריאה ומילוי של פקודות, אלא שאלה זולים יותר וקלים במיוחד להעתקה לשכפול, גם במקרה של שלטים לא מקוריים. שלטים אלה מתאימים לבנייני דירות ומתחמים פתוחים בהם השער החשמלי נועד לשמור חניות פרטיות ולא לצרכי מיגון ואבטחה שנחוצים בעיקר עבור חניות בבתים פרטיים

 

דגמים נפוצים של שלטים לשערים חשמליים לחניה של בית פרטי ולבניינים:

  • שלט  BFT
  • שלט רומי MR
  • שלט סמיילי
  • שלט  NICE
  •   ALFA  שלט
  •   שלט E-A
  • LIFTMASTER  שלט

 

טכנאי שכפול שלטים מקצועי

שלטים לשערים חשמליים ניתן לשכפל ללא מגבלת כמות בתהליך ההתקנה והייצור וגם אחרי, באמצעות שלט קיים או באמצעות קידוד מערך הבקרה והפיקוד של המקלט. שכפול שלט רחוק לשער חניה מתבצע על ידי טכנאים מומחים ומנוסים בלבד בפעולת קידוד מדויקת ומקצועית.

חברת אלרון שערים מספקת שירותי תיקון והתקנה של כל סוגי השערים החשמליים לכל מבנה ולכל צורך, ומתאימה את מנגנון השליטה בשער לצרכי המשתמשים ולתקציבם. באלרון שערים ניתן גם לשכפל שלטים לשער החשמלי בכל עת, לזכות בשלטים מעולים של מיטב היצרנים, לרבות שלטים מקוריים בקידוד מקצועי, במחיר הוגן ובאחריות מלאה.

 

X נגישות
גלילה למעלה צרו קשר
צרו קשר