מהם תפקידם של קפיצים עבור שערים חשמליים?

 מהו תפקידם של הקפיצים עבור שערי חנייה חשמליים?

קפיצים של שערים מתרוממים מאזנים את משקל השער בכדי להקל על סגירתו ופתיחתו באופן ידני גם כאשר לא מותקן בו מנוע חשמלי. מנגנוני הקפיצים משרתים את אותה המטרה שמבצעות משקולות הנגד המשמשות לאיזון הדלתות מפעם ועד היום.

לדוגמה, אם שער החנייה שוקל 100 קילוגרם, כוח הקפיצים של השער, יצטרכו להרים או להזיז 100 קילוגרם של מתכת. דבר זה הופך את אופן פעילות השער ליעילה יותר מכיוון שהקפיצים מסוגלים לאזן את משקל השער ובכך להקל על פעולת המנוע החשמלי ולהאריך את חייו.

 

החלפת קפיץ שבור זה עסק למקצוענים!

החלפת הקפיצים בשערי חניה חשמליים היא פעולה מסוכנת מכיוון שקפיץ של שער חשמלי מחזיק משקל רב וכשהוא מתוח הוא יכול לגרום לתאונות מאוד מסוכנות בגוף ולרכוש.

תיקונים של קפיצים בשערים חשמליים מתבצעים בדרך כלל תוך כדי אבטחת החלקים הנעים ונעילת אפשרויות התזוזה של השער עוד לפני שאפילו נגענו בבורג אחד מאחר ותאונות רבות, פציעות ומוות התרחשו למי שלא הבינו כיצד לבצע את העבודה בזהירות מירבית.

הבנה ולמידה נכונה של  סוגי ומנגנוני הקפיצים עבור שערי חניה חשמליים, חלקי השער וכיצד כל אלה מתחברים – הופכים את מלאכת התיקון לבטוחה יותר.

 

סוגי השערים שפועלים בעזרת קפיצים:

תריס גלילה מפח – נפוץ באבטחת חנויות, מפעלים, מחסנים, חניונים, בניינים, ובתים פרטיים

שער דלת מתרוממת – נפוץ בעיקר בחניות של בתים פרטיים, מחסנים, ובבניני תעשייה.

שער הרמה – מאוד פופולרי בחניות של וילות ובבנייני דירות.

קפיץ פיתול בשער חניה חשמלי – דלת פנלים מתרוממת

קפיצי פיתול נפוצים בדלתות מוסך מתרוממות ( דלת פנלים/ פרקים ), מאובטחים על גבי מוט מתכת שממוקם על משקוף המבנה (מעל דלת המוסך). קפיץ פיתול לדלת מתרוממת מכונה באנגלית Torsion Springs.

במערכת קפיצי פיתול מטרת הקפיצים היא לאזן את דלת המוסך שלנו באמצעות החלת פיתול [ סיבוב הקפיץ] על המוט עם מנעולים בקצוותיו, כאשר בקצה המוט מחובר מאסף כבל וכבל פלדה אשר מחובר לפנל  ב"חלק התחתון" – לתושבת שהכי קרובה לריצפת החניה .

כאשר הקפיץ מתוח בהתאם הוא יוצר מתח על הכבל אשר מושך את הדלת למעלה. מתיחת קפיצי פיתול היא עבודה מאוד מסוכנת אשר מצריכה מיומנות גבוהה מאוד בכדי לאזן  בצורה אופטימלית את השער ולמנוע עומסים מיותרים על המנוע

במערכות קפיצים "צדדיות" הקפיצים ממוקמים בצידי הדלת ונמתכים ומתכווצים עם כל פעולת סגירה ופתיחה של הדלת, קפיצים אלו נקראים קפיצי מתיחה – Extension Springs

ונפוצים בעיקר בשערי הרמה.

ברוב הקפיצים של שערים מתרוממים בדרך כלל מותקן כבל אבטחה אשר מחזיק אותו במקומו במקרה שהוא נשבר, ובכך מסוגל למנוע פגיעה ופציעה לבני אדם שנמצאים בקרבתו.

 

כדי לאפשר לשער להתרומם בצורה טובה יותר ולהבטיח כי הוא יפעל לאורך כמה שנים טובות, עלינו להתמקד בשלושת המאפיינים הבאים:

  1. גודל סליל הפלדה – קוטר, אורך ועובי הרצויים לפי יצרן הדלת או בהתאם למשקלו של השער שלכם.
  2. גובה השער –הקפיץ האידיאלי חייב להיות מותאם בדיוק מירבי לגובה ולמשקל השער
  3. חיי המחזור – מספר כמה פעמים שער החנייה צריך להיפתח ולהסגר לפני שהקפיצים יתעייפו (יחלשו) או יישברו.

 

בדיקת קפיצים שכל אחד חייב לבצע לפחות פעמיים בשנה!

לכן, כאשר אנחנו צריכים תיקון או החלפת קפיצים אנו חייבים לבדוק שאכן הקפיצים החדשים עומדים בעומס הדלת שלכם על ידי בדיקה קצרה של פתיחת הדלת ביד ובדיקת איזון של הדלת ללא עזרת המנוע, דלת מאוזנת צריכה לעמוד ( חצי פתוחה ) ללא תזוזה בגובה של כ- 100-70 ס"מ מעל גובה הרצפה.

אנו מתמחים בכל סוגי דלתות הפנלים המתרוממות, ברשותינו חלקים מקוריים ואיכותיים עבור כל סוגי השערים של חברות השערים המתחרות כגון: אורון שערים, טרלידור, אלטרון, סנדור, דורון שערים, מסגריית התריס, אלגבה, עופר שערים, בר דור שערים ועוד.

X נגישות
גלילה למעלה צרו קשר
צרו קשר