תקלות נפוצות בשערים חשמליים ואוטומטיים

  תקלות נפוצות בשערים חשמליים  לחניה

תיקון או התקנה של מנוע לשער חשמלי אינה משימה פשוטה, ולכן חשוב מאוד להעזר במתקין מנועים חשמליים מנוסה ומיומן.

לפני כל התקנה של מערכת שערים אוטומטיים חשוב מאוד לדעת את הדרישות והשימושים שייתבצעו בשער על ידי בעליו.

התקנה או החלפה של מנוע חשמלי כרוכה בסיכון מאחר והיא כוללת עיסוק בחשמל, הבנה בעומסים קונסטרוקטיביים שפועלים על המנוע בגלל משקל השער הנוכחי . ללא היכרות מעמיקה וידע בתחום הפעולה עשויה לגרום לפציעת בני אדם וגם לנזק ברכוש.

 

בנוסף לשאלת הבטיחות חשוב מאוד להקפיד על התקנה של שער ומנוע חשמלי בהתאם להוראות היצרן ולתו התקן הישראלי.

מערכת שערים אוטומטיים שהותקנה, תוחזקה וטופלה על ידי טכנאי שערים חשמליים מקצועי תבטיח לכם יעילות תפעולית מירבית נטולת תקלות למשך שנים רבות.

 

 

תקלה נפוצה – שער לא מגיב לשלט רחוק

 

 סיבות אפשריות:

 

  • חיווט רופף בטרמינלים של חיווטי החשמל בכרטיס פיקוד המנוע או במקלט השלטים
  • קצר בכרטיס הפיקוד האלקטרוני של המנוע, או קפיצת מתח בזרם הספקת החשמל עלולה לשרוף את נתיך פיוז ההגנה, ולנתק את אספקת החשמל למנוע.
  • תקלה או קצר באחד מהרכיבים האלקטרונים  שאחראים  להגדרת גבולות פתיחתו וסגירתו של השער – מפסקי גבול מכניים – קפיציים / מיקרו סוויטצ'ים
  • תקלה באחד מאביזרי הבטיחות והבקרה של השער: עינית אלקטרונית אינפרה אדום( רפלקטור ) סף רגיש, חיישן כביש, מפסק קיר,
  • סוללה חלשה בשלט
  • אנטנה מנותקת במקלט
  • קירבה לעמוד חשמל בעל מתח גבוה עלול לשבש את תדר השלט
  • שיבוש התדר עי תחנת רדיו/ שידורי רדיו. בסיס/ מוצב צבא, אזורי המראות ונחיתות של מטוסים
  • הפסקת פעילות השער בימים חמים כתוצאה מהתחממות יתר של המנוע בגלל שימוש רצוף או בגלל מאמץ שנובע מבלאי של חלקים אחרים

בכדי לאבחן את תקינות השלט, רצוי להתקרב למקלט השלטים או לכרטיס הפיקוד של המנוע ולהקשיב ל"צילצול" הקליק שיתקבל מהם, כאשר לוחצים על כפתור השלט.

בנוסף חשוב לבדוק את תקינות השער בצורה ידנית על ידי שימוש במנגנון שחרור החירום של המנוע.

במקרה שבו השער מקפיץ/מפיל את המתג בארון החשמל, יש לנתק את זרם החשמל בהקדם ולהזמין טכנאי שערים חשמליים מקצועי שיאתר את מקור התקלה או הקצר.

תקלות חשמל בשער חנייה חשמלי נובעות בעיקר מחוטים רופפים, מנותקים, מרטיבות כתוצאה מחדירת מי גשם או השקייה לקופסת חיבורי החשמל של המנוע או לכרטיס פיקוד המנוע.

 

מנוע מרעיש ומפסיק אך אינו נפתח

 

ישנם מספר תרחישים למצב:

  1. קבל ההנעה של המנוע שחוק או מקולקל ולכן הוא אינו מסוגל לספק למנוע החשמלי שלכם את זרם החשמל הרצוי בשביל להפעילו כראוי.
  2. אחד מהחלקים המכנים הנעים שחוק או שבור והוא מונע מהשער לנוע כראוי.
  1. אבנים קטנות, חול או בוץ שהצטברו במסילות השער או בקו תנועתו מקשים על פעולת המנוע.
  2. קצר חשמלי או חיווט רופף בחיבורי החשמל ימנעו העברת מתח רציפה, או ישבשו את כיווני הפתיחה והסגירה של השער.

בכדי לאתר את מקור התקלה, הקשיבו היטב למקור הרעשים שנשמעים כאשר אתם מניעים את השער בצורה ידנית,

ובנוסף נסו לעזור ולדחוף את השער באותו כיוון התנועה כאשר אתם מפעילים את המנוע החשמלי.

 

שער נסגר ואז שוב נפתח ללא פקודה יזומה:

  • ייתכן ותכנות גבולות פתיחת השער השתנו עקב רעידות המערכת, ולכן צריך שוב לתכנת או לכוון את  מפסקי הגבול של המנוע.
  • כפתור תקול בשלט – הכפתור רגיש לתנודות קלות וייתכן והוא נלחץ ומפעיל את מנוע השער גם כאשר אתם לא לוחצים עליו
  • לעיתים נדירות קוד השלט תואם לשלט של שער חשמלי אחר באזור שלכם, ולכן השער שלכם נפתח או נסגר ללא פעולה מצידכם.

שער לא נפתח בעזרת המכשיר הנייד -פלאפון

ייתכן מאוד שהאות מהרשת הסלולרית נחלש  ולכן רצוי לנסות לפתוח את השער בעזרת השלט.

רצוי לבדוק את רמת הקליטה שמצויינת על הבקר הסלולרי בכדי לאבחן את התקלה.

 

 

X נגישות
גלילה למעלה צרו קשר
צרו קשר