טיפים חשובים לטיפול ותחזוקה של שערים חשמליים

טיפים חשובים לתחזוקה של שער חניה ושל מנוע חשמלי

שער חניה חשמלי עובד בכל מזג אוויר, מספק נוחות וביטחון עבור המשתמשים, רק כשיש תקלה והשער נתקע אנו נזכרים להזמין טכנאי שירות. בדומה לרכב שלנו גם שער חשמלי מצריך תחזוקה, וביקורת בטיחות אחת למספר חודשים, בכדי שימשיך לשרת אותנו בנאמנות ובאופן בטיחותי למשך שנים רבות.

 

מדריך טיפול ומניעת תקלות – עשה זאת בעצמך!

החלקים הנעים של השער אחראים לפעולה חלקה ושקטה של השער, חלקים נעים נמצאים בשימוש יומיומי, הם נושאים את העומסים שכרוכים בשימוש בשער, ולכן הם חשופים לשחיקה ולגרימת תקלות בשער וגם במנוע.

אנו באלרון שערים ממליצים לבדוק את תקינותם, ולשמן אותם בתדירות של כל 3-4 חודשים.

פעולת שימון וגירוז של חלקי השער הנעים לוקחת מספר דקות ספורות – פעולה זו מסוגלת להאריך את חייהם של החלקים, למנוע בלאי נוסף לאביזרים אחרים, ולהאריך את חייו של המנוע החשמלי.

 

פעולות תחזוקה בסיסיות

אנו ממליצים להשתמש בספריי שמן דוחה אבק, בגריז, או בתרסיס גריז נוזלי, בשום מצב לא רצוי להשתמש ב-    מאחר והוא נועד בעיקר להסרת חלודה, שמנים, וייבוש לחות. WD-40

לפני כל פעולה אנו צריכים תחילה לנתק את המנוע מהשער בעזרת ידית שחרור חירום, ואז אנו צריכים להניע את השער בצורה ידנית בשביל לבחון ולחוש תנועתו, ואת תקינות החלקים הנעים.

 

תחזוקת מערכות החשמל של השער

במדריך זה אין אנו ממליצים להתעסק עם מערכות החשמל של המנוע, אלה אם אתם/ן טכנאי חשמל בעלי רישיון.

אלרון שערים לא תיקח כל אחריות ישירה או עקיפה בגין כל נזק שייגרם, או כל פגיעה פיזית כתוצאה משימוש במדריך שלא לפי החוק!

חובה לנתק את החשמל של השער החשמלי מלוח החשמל הראשי של הבית לפני פתיחה של הקופסה או כל סוג של התעסקות עם המערכת החשמלית. גם לאחר ניתוק החשמל יש להזהר מאוד לבוא במגע עם קבל ההנעה של המנוע, מאחר והוא "אוגר" חשמל ומסוגל לגרום למכת חשמל.

זבשער כנפיים

 

בשער כנף חשמלי חשוב מאוד לשמן ולגרז בעיקר את הצירים שעליהם תלויה הכנף, בנוסף רצוי גם לגרז את תושבות המנוע – את התושבת שמחוברת לשער ואת התושבת שמעוגנת לקורה של השער.

חשוב מאוד לתכנת את כרטיס פיקוד בהתאם לפונקציות הבאות:

האטת פעולות המנוע בשלבי סיום של סגירה ופתיחת השער בכדי למנוע עומס ובלאי לצירי השער עקב התנגשות הכנפיים בסטופרים וגרימת זעזועים.

הקצבת זמן העבודה של המנועים לאחר ביצוע פתיחה ומליאה של השער – מצמצם עומס ובלאי לגיר המנועים / בוכנות

 

טיפול בשער הזזה חשמלי – שער נגרר

רצוי לקחת סכין דקה כגון סכין יפנית ולנקות שאריות של חול, אדמה, חצץ, ופסולת שלעתים קרובות נתקעות בין הגלגלים לבין הכיסוי [ הבית] שעוטף אותם.

לאחר הנקיון רצוי להתיז ספריי שימון מונע אבק, מיד לאחר מכן צריך להניע את השער למצב פתיחה וסגירה מלאים בכדי שהשמן יחדור לכל חלקי הגלגל, ובמטרה לבדוק אם תנועת השער חלקה.

בנוסף לשימון יש לבדוק את חוזק העיגון של החלקים הבאים:

  • המסילה שמחוברת לרצפה.
  • פס השיניים שמחובר לאורכו של השער
  • תושבת מנוע – חיזוק ברגים
  • גלגלים עליונים שתומכים ומייצבים את אנכיות השער

 

טיפול בשער – דלת מוסך – דלת פנלים חשמלית

 

בדיקת תקינות הגלגלים ושימונם בעזרת תרסיס גריז

שימון קפיצים בעזרת גריז

שימון מיסבים שמחזיקים את ציר הקפיצים – נמצאים בצדדים של המסילות האנכיות ולידם נמצא מאסף הכבל.

שימון צירי הדלת בעזרת גריז או ספריי שמן

שימון מסילת המנוע והשרשרת בעזרת שמן אך עדיף להשתמש בגריז איכותי

 

טיפול בשער תריס גלילה חשמלי

בשער תריס נגלל רצוי לגרז את מיסב בית הקפיצים – מכונה תוף

בכדי לבצע פעולה זו יש להסיר את ארגז הקפיצים –כיסוי ציר הקפיצים ומכונה גם ארגז.

לאחר שהסרתם את הארגז יש לסגור את התריס בכדי שמנגנון הקפיצים יהיה חשוף, לאחר מכן יש לקחת גריז ומברשת קטנה ולדחוף את הגריז בין המיסב לבין הציר, לאחר גירוז כל הקפיצים יש להפעיל את התריס – רצוי לחזור על פעולת הגירוז לפחות 2 פעמים בכדי שהגריז יחדור לתוך המיסבים והקפיצים.

 

X נגישות
גלילה למעלה צרו קשר
צרו קשר