כיצד פועלת עינית בשערים חשמליים

כיצד פועלת עינית בשערים חשמליים?

 

כאשר אתה מנסה להבין מדוע שער החניה החשמלי שלך אינו מתפקד כראוי, הדבר המתבקש לעשות הוא לבדוק את המנוע. יחד עם זאת, רבות מהתקלות מתרחשות לאו דווקא במנוע השער, אלא בחיישן עצמו. אבל כיצד אני יכול בתור אדם פשוט להבין איך החיישן לשער החשמלי עובד? ויותר מזה, למה הוא קיים בשערים האלה?

 

אמצעי בטיחות נחוצים ביותר!

תארו לעצמכם את הסיטואציה בה השער החשמלי שליווה אתכם מאז ומתמיד, נסגר לפני שהמכונית שלכם הספיקה להיכנס לחנייה. לא חבל? בהתקנת חיישן לשערים חשמליים, תוכלו להגביר את בטיחותכם ואת בטיחות רכושכם. למה? מכיוון שחיישן השער החשמלי לא עובד על פי זמן קצוב אלא רק אם יש גוף באזור השער שמנסה להיכנס או לצאת.

 

עינית משדרת ועינית קולטת

על אף שכמעט כל חיישן לשערים חשמליים ניתן להחלפה בקלות, רבים מהאנשים עדיין לא יודעים כיצד הם עובדים. ברוב המקרים חברות המתמחות בהתקנת שערים חשמליים, מיישמים את השימוש של מערכת העינית כדי להתאים אותה עם מנגנוני פתיחת השער החשמלי.

מטרתה העיקרית של המערכת היא להבטיח כי אין שום דבר שחוסם את הדרך לשער החשמלי כאשר הוא נסגר. איך זה עובד? תחנת בסיס אחת של המערכת עוברת באמצעות "המצלמה" דרך החיישן עד לתחנת הבסיס השנייה.

במידה והקו הוירטואלי שנוצר בין שני הבסיסים נשבר, הדלת תפסיק את סגירתה ובדרך כלל תעלה חזרה למעלה. אך בכדי להמשיך את תהליך סגירת הדלת, שני הבסיסים חייבים "לראות אחד את השני". זוהי דרך קצרה לומר כי קרן האינפרא-אדום המחברת את שתי העיניות נשארת ללא הפרעה. אך אם הקרן תופרע באמצעות עצם שחדר בין הקרן, מסלול השער החשמלי יתהפך והוא יפתח במקום להסגר.

 

תיקון של עינית ובדיקה מקדימה לאיתור התקלה

אם דלת המוסך שלך לא נסגרת או מתחילה להסגר אבל באמצע החליטה להתהפך ולעלות למעלה, סיכוי טוב הוא כי החיישנים שלך לא מתפקדים כראוי. הדבר הטוב ביותר לעשות במצב כזה, הוא לבדוק את תחנות הבסיס של המערכת שהזכרנו קודם לכן.

תחנות הבסיס נמצאות בדרך כלל מספר סנטימטרים מעל הקרקע אך אם השער מקושר לפלאפון שלכם, לא תצטרכו לבדוק כל יום אם החיישנים תקינים מאחר ובמנועים מתקדמים  תקבלו התראה על כך במכשיר.

 

תקלה בקו הראייה

תקלה נוספת שעלולה להיווצר היא כאשר יש חסימה השוברת את קו הראייה בין 2 תחנות הבסיס. אם פתח השער נקי, יתכן שעליך לנקות את העדשה או ליישר מחדש את תחנות הבסיס אם הן לא נמצאו במקום הנכון.

אך אם כל האפשרויות האלה נכשלו, פנייה לחברה מקצועית תעשה עבורך את העבודה!
אנחנו כאן, לשירותך במחיר תחרותי ובכל שעות היממה.

 

 

 

X נגישות
גלילה למעלה צרו קשר
צרו קשר